Ugns gratinerad kycklingfilé + marinad

Den här rätten blev mycket saftigare än jag hade väntat mig, med en god smak.
Denna rätten får en 8 av 10 möjliga

2 portioner kostar 18kr att ta fram, 9kr för en portion

Vad som behövs
2 kycklingfilé bitar (ca 400g)_____16kr (vi köpte för 40kr/kg när det var ett erbjudande)
Marrinad:__________________2kr
1/2 dl olivolja
1 tsk curry
2 krm sambaolek
2 tsk soya
1 tsk salt
2 vitlöks klyftor
Ugn 200 grader

Tillagning
1. Blanda samman marinaden i en plast påse (ordning spelar ingen roll) och lägg i kycklingfilé bitarna, jag brukar ha skära dom i mindre bitar innan detta. Låt detta stå i ca 2h.

2. Lägg på kycklingfilérna på bakplåtspapper på ett galler, och häll på den marinaden som fanns kvar i påsen. Kör detta sen i ungen ca 25min. sen är det färdigt :D

Tips
Skär gärna ett litet snitt i den största kycklingen när ni tar ut dom från ungen för att försäkra er om att den är färdig (får INTE vara rosa)

2 kommentarer:

Karin sa...

Vilken nice blogg du har killen! Jag behöver verkligen lära mig att laga billig mat :) Kika gärna in hos mig om du känner för det!

Thokek sa...

Kul att du tycker så :D Jag har redan hittat en recept jag vill testa hos dig ^^. Ha det gott!
//Tobias