Kladdmuffins

Det här härliga receptet kommer ifrån min svägerska. Dessa är kanske inte riktigt muffins då de är mer som små kladdtårtor i muffinformar (dom skall bli ihopsjunkna) men dom är väldigt goda.
Dom får 9 av 10 möjliga.

En sats ger ca 16muffins och kostar 7.26kr att tafram, ca 0.52kr styck
"Här kommer receptet på mina goda kladdmuffins :D"

Vad som behövs
2 ägg______________________________2kr
2 1/2 dl socker_______________________2.5kr
2 tsk vanilinsocker____________________0.5kr
1 krm salt__________________________0.01kr
1/2 tsk bakpulver____________________0.25kr
2 dl vetemjöl_______________________0.5kr
1 dl margarin eller 100g smör/margarin____1kr
3 1/2 msk kakao.____________________0.5kr


Tillagning
1. Sätt ugnen på 200 C. Smält matfettet, låt svalna.

2. Vispa ägg och socker vit och luftigt. vispa sen ner vanilinsocker, salt, kakao och bakpulver.

3. Tillsätt vetemjöl och matfett. vispa snabbt ihop till en jämn smet. ( det går också bra att vispa med gaffel).

4. Fördela smeten jämnt i muffins formar eller mazarin formar.

5. Grädda 10 min (8-9 min i ugnen, ifall du vill ha de lite kladdigare).

hoppas det smakar :P


Jag tackar så väldigt mycket för detta recept, dom var riktigt goda. Muffins kramar på dig

2 kommentarer:

Anonym sa...

mycket goda muffins!

Thokek sa...

Ja vist är dom :D du har övertygat mig om att höja den i rating ^^. //Tobias