Korv i ugn

Ja Detta är defenitift ett av dom godare sätten jag känner till att tillaga korv på. Det är både mycket snabbt (aktiv tid) och väldigt enkelt.
Den här korvrätten får 8 av 10

Detta blir ca 2 portioner och kostar 18kr att ta fram, alltså ca 9kr för en portion. Den ungefärliga aktiva tiden det tar att göra denna rätt är 10min och total tid är ca 30min

Vad som behövs
1/2 falukrovs kringla_______7.50kr

Fyllning____________10kr
2 dl Crème fraîche_________6kr
1 msk fransk senap________0.25kr
100g skivad svamp________2.50kr
1 tärnad tomat___________1kr
1 & 1/2 msk färskost_______0.25kr

Garnering_____0.5kr (tomater = 2kr)
5 skivor vanlig ost
200g krossade tomater (Vi hade inga men tog passerade tomtar istället, fast båda kan helt uteslutas)

Tillagning
1. Slå på ungen på 200 grader. Skiva svampen och tärna tomaten. Skär sedan ett litet kryss i korven. Man kan givetvis skiva korven fast inte helt igenom om man känner för det så man får den klassiska stilen.

2.Blanda samman Crème fraîchen, senapen, svampen, tomaten och färskosten (fyllningen) i en skål.







3. Vik ut korven något och tillsätt fylningen i korven gärna. Se då till att trycka ner fylningen på djupet i erat "kryss"






4. Garnera med vad ni känner för Jag brukar ha ostskivor och ibland lite krossade tomater eller passerade.

5. Kör denna i ungen på 200 grader tills osten har smält och fått en fin färg. ca 20min

Inga kommentarer: