INLEDNING

Hejsan och välkommen. Den här sidan är tänkt som en avancerad kokbok med priser och tips som det skall vara lätt att hitta i.

Navigering

Använd er av Etiketter (till vänster) och Register (högst upp på sidan när man tryckt på en etikett) för att snabbt och enkelt kunna hitta till det man tycker är intressant.

Nedan följer lite personlig fakta samt varför denna webplats finns till. Man behöver alltså inte läsa det. Ha det gott och hoppas ni hittar något gott ;D

Personlig fakta om mig.
Vem är då jag? ja jag är tjorven till höger som står och bakar. (blir alltid mjölig när jag bakar ^^ )

Jag bor med min underbara sambo Ann-Marie i Eskilstuna <3
När jag inte bakar så pluggar jag på Mälardalens högskola, har nu även köpt en bakmaskin, ujj va smidigt o nybaktbröd på morgonen åt oss båda.

Jag har länge gillat att laga mat och baka. Jag kunde väl knappast stå när jag för första gången ätit upp en hel sats med smet ^^


Varför blev denna sida till?
Jag har länge velat göra en mat sida på internet med olika recept som jag tycker är bra. Och så råkade jag få en väldigt tajt ekonomi då jag fick 2 hyror som jag inte trodde jag skulle få som student. Därför blev det intressant att hålla extra koll på slantarna och då föddes den här sidan ^^ (2008-08-23) och den uppdateras stadigt med nya recept.

Jag hoppas att ni får lite nytta av den här sidan också, och om ni har egna recept som ni vill dela med er av får ni gärna skicka dom till mig Tobbe1986@gmail.com


Spartipset
Jag hör ofta kompisar som klagar på att dom alltid äter liknande maträtter, ett sätt att enkelt lösa det problemet och samtidigt spara pengar är att man kan jaga extra erbjudanden i tidningarna. Då får man en varierad kost och man får testa på många nya recept vilket jag tycker är roligt, samtidigt som man spar pengar.

För övrigt är det inte hundralappar i månaden som det rör sig om utan mycket mer. Det är otroligt vad saker kan kosta när man börjar tänka på det. det kan röra sig om flera 100% ta tillexempel ägg allt från 1.5-3 kr/ägg är normalt (1.5 är Lidls jumbopack) ÖoB säljer ibland 30ägg för 25kr det är 0.834kr /ägg vilket inte låter som en så himla stor sak och spara på men när man gemför 3kr/ägg och ÖoB så är 3kronors äggen 360% dyrare :o och det är så här på otroligt många matvaror. När man började med det här så gick matkostnaderna ner med nästan 2000:- och då fick man ändå äta fläskfilé, fast det kom ifrån extrapris på ica maxi. ^^